Monday, March 15, 2010

Pemergian...sebelum berangkat

gambar 3 : bakal haji...


Assalamualaikum...

Setelah sekian lama, saya ingin cerita sambungan tentang kisah saya. Mungkin dalam hati ini seronok tetapi tidak dapat saya gambarkan kerana ternanti-nanti untuk berangkat ke Madinah Al-Munawwarah. Sebelum bertolak daripada rumah, ramai jiran tetangga yang melawat kami sekeluarga. Begitu sedih ketika itu. Saya masih teringat wajah-wajah setiap orang yang hadir pada hari itu, 2 November 2009.

Menunggu di Tabung Haji, Kelana Jaya adalah satu perkara yang agak perit. Kenapa saya kata perit? Kerana saya menjadi tidak senang duduk ditambah pula apabila melihat ramai orang yang boleh dianggap pakcik-pakcik dan datuk atau nenek. Mungkin ini pertama kali saya akan bersama dengan warga emas. Cabaran untuk saya sedang menanti...


sambungan...